Bachelor of Mass Communication and Media - Advertising

  • Type : Undergraduate
  • Credit Hours : 123hrs
  • Language : Arabic
  • Campuses: Al Ain & Abu Dhabi

Overview

Overview

The Bachelor of Mass Communication in Advertising aims to provide students with foundational knowledge of advertising techniques, to develop their capacity to creatively conceive advertising concepts, enhance their critical thinking skills and ability find appropriate solutions to advertising problems. Graduating students will possess the skills to carry out integrated and innovative advertising campaigns and be capable of competing in the labor market. 

 

Learning Outcomes

No.Program Learning OutcomesAligned with
L7 QFE
Descriptors
1 Identifies and defines the elements, types, sources and stages released. QFE 1,3
2 Advertises models designed using modern advertising techniques. QFE 7,10
3 Researches and studies advertising and public opinion research using modern technology. QFE 5
4 Plans advertising campaigns in various media. QFE 6,8
5 Employs the latest technology in editing and writing advertisements. QFE 4
6 Produces text ad for print, radio, TV and other electronics. QFE 6,7,10

 

Job Opportunities 

  • Creating and implementing small and large-scale advertising campaigns for a range of organizations.
  • Marketing and communications roles in government organizations or private companies

Study Plan

Print

Guidance Plan

Course Descriptions

Textbooks

#Course CodeCourse NameTextbook TitleName of AuthorspublisherYear of Publication
1. 0602200 مقدمة في الإعلان الإعلان؛ الأسس والمبادئ أحمد النّور دفع الله دار الكتاب الجامعي 2018
2. 0602201 المدخل الى الفنون التّشكيلية الفن التّشكيلي: قراءة سيميائية في أنساق الرّسم بلاسم محمد جاسم دار مجدلاوي  
3. 0602202 التصوير الرقمي  أسرار التّصوير الرّقمي، الجزء الأول سكوت كيلبي الدّار العربية للعوم 2010
4. 0602203 مناهج البحث العلمي في الاتصال والإعلام مناهج البحث الإعلامي سعد المشهداني دار الكتاب الجامعي 2017
5. 0602310 الكتابة للإعلان ابتكار الأفكار الإعلانية السّيد بهنسي عالم الكتب 2012
6. 0602320 إدارة الإعلان إدارة الإعلان: مفاهيم واستراتيجيات معاصرة علي الزّعبي، فتحي الشّرع دار اليازوري، عمان 2020
7. 0602330 الاتّصالات التسويقية المتكاملة الاتصالات التّسويقية المتكاملة علي الزّغبي دار الأفاق المشرقة للنشر 2018
8. 0602340 الإعلان الإذاعي والتلفزيوني الإعلان في القنوات الإذاعية والتّلفزيونية محمد حسن العامري دار الكتاب الجامعي 2012
9. 0602351 الإعلان المطبوع الإعلان الصّحفي المطبوعالإعلان الفعال منظور تطبيقي متكامل محمد عبد المقصودعلي فلاح الزّعبي دار العالم العربي للنشردار اليازوري العلمية 20152019
10. 0602360 تخطيط الحملات الإعلانية الحملات الإعلانية حسن نيازي مصطفى المكتبة الأسدية 2019
    الحملات الإعلانية بين الإدارة والتّخطيط محمد رشاد آل عيسى ألفا للوثائق، الجزائر 2017
11. 0602470E استراتيجيات الإعلان Effective Advertising Strategies for Your Business. Cong Li Adams & Austen Press 2014
12. 0602480E الإعلان الالكتروني The Online Advertising Plummer, J., Rappaport, S., Hall, T., and Barocci, Playbook, New Jersey: John Wiley & Sons,. 2007
    Electronic commerce 2018: a managerial and social networks perspective - Turban, E., Outland, J., King, D., Lee, J. K., Liang, T. P., & Turban, Springer 2017
13. 0301322 الملكية الفكرية حقوق الملكية الفكرية الأحكام الأساسية عبد الله محمد حسن الآفاق المشرقة للنشر 2016
14. 0504330 سلوك المستهلك الإعلان الفعال ووسائل تنشيط المبيعات طلعت أسعد عبد الحميد د.ن، القاهرة 2017
15.    0601462 فن الإلقاء مهارات الإلقاء والتّقديم الإعلامي المتميزأسس فن الإلقاء علياء رمضانعصام الشريف الرّيادة للطباعةالدّار المصرية اللبنانية 20212015
16. 0602430 التّسويق المباشر التّسويق المباشر مراد شريف دار الهدى للنشر 2018
17. 0602405 العلامة التّجارية والشّعار العلامات التّجارية والنّماذج الصناعية في دول مجلس التعاون الخليجي وائل بندق دار الفكر الجامعي الاسكندرية، مصر 2006
18. 0602432 الإعلان وشبكات التواصل الاجتماعي الإعلان الرّقمي التّفاعلي دعاء عبد الفتاح السّعداوي دار السّحاب للنّشر 2019
19. 0602481 الإعلان الدّولي الإعلان الدّولي بشير عباس العلاق دار اليازوري العلمية 2010